Tarvitset vain 10 minuuttia päivässä

kiitos

Kiitospäiväkirja on monille jo tuttu, mutta nyt maustamme sen itsetuntoa vahvistavalla Onnistumispäiväkirjalla.

Kiitos- ja Onnistumispäiväkirja kannattaa kirjoittaa käsin, kertovat että käsin kirjoittamalla saat vahvemman yhteyden alitajuntaasi. Ja alitajunnalle erityisesti kannattaakin nämä viestit saada kirkkaana, koska se jaksaa kannustaa sinua silloinkin, kun tietoinen mielesi on allapäin.

Voit itse kokeilla ja päättää, kuinka monta asiaa ja kuinka pitkästi haluat kirjoittaa. Jo kolmekin kiitosta ja kolme onnistumista saa sinut tuntemaan olisi paremmaksi. On tärkeää, ettet tee tavasta liian raskasta tai aikaavievää itsellesi, koska jos siihen tulee “pakkopullan” tuntu, tapa varmasti jää eikä sen hyödyt pääse muutenkaan niin hyvin esille. Pidä päiväkirja hauskana ja mukavana asiana, tee tavasta itsellesi sopiva.

 

Illalla:

  • varaa aikaa 5-10 minuuttia ja kirjoita vähintään 3 kiitoksen aihetta ja 3 onnistumisen aihetta tai ominaisuuttasi, joissa huomasti olevasi hyvä

Aamulla:

  • lue edellisenä iltana kirjoittamasi listat ja fiilistele vielä tunnelmissa
  • halutessasi voit tehdä oman kiitollisuuslistan aamulle ja tähtihetkisuunnitelman tulevalle päivälle

Muista, että asioiden ei tarvitse olla aina isoja ja vaikuttavia, joskus pelkkä rauhallinen kahvihetki voi olla tärkeä kiitollisuuden aihe tai pieni palvelus ystävälle onnistumisen hetki. Tärkeintä on se, millaisen tunteen se asia sinulle tuo. Ja tätä positiivista tunnetta SAA suurennella ja moninkertaistaa, niin että sen tuntee joka solulla!

 

Keskustelu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.